piątek, 21 lutego 2014

Pentagram Combo znikająca karta SD

Podczas użytkowania telefonu zauważyłem pewien mankament, a mianowicie co pewien czas "gubił" kartę SD. Telefon zachowywał się tak, jakby karty sd w ogóle w nim nie było. Sprawa stała się dość upierdliwa, ponieważ podczas tego incydentu nie można było zrobić nawet zdjęcia. Problem rozwiązywał restart telefonu, ale ile można restartować telefon? Czasami zdarzało się to raz na tydzień, czasami dwa razy dziennie.
 
Wydaje się, że problem rozwiązała aktualizacja firmware od pentagrama. Okazało się, że telefon posiada oprogramowanie w wersji 1.3, a na stronie producenta dostępna jest wersja 1.4 oraz 1.5. Ściągnąłem zatem wersję 1.5 (około 400MB), a następnie zastosowałem się do instrukcji (w zasadzie skopiowanie pliku na telefon i odpalenie aktualizacji bezpośrednio w telefonie). Całość operacji trwała około 15 minut.
 
Producent w instrukcji zalecał przywrócenie telefonu do ustawień fabrycznych oraz formatowanie karty SD po aktualizacji, ale ja to ominąłem i nie przysporzyło to żadnych dodatkowych problemów. Wszystkie dane które posiadałem przed aktualizacją pozostały w telefonie.
Link do nowego oprogramowania dostępny tutaj

2 komentarze:

  1. mi nawet po aktualizacji gubi kartę...zaczyna mnie to bardzo denerwować...mam kingstona 8gb nowiutkiego...jest na to jakaś rada ?

    OdpowiedzUsuń
  2. Po kilku miesiącach okazało się, że u mnie także karta znikała (nawet po aktualizacji). Co prawda zdarzało się to dużo rzadziej, ale jednak nadal. Wydaje mi się, ze nie ma na to rady. Jedynie serwis. U mnie problem rozwiązała zmiana telefonu (niestety Combo wpadł mi do rzeki i nic już nie dało się z nim zrobić).

    OdpowiedzUsuń