czwartek, 12 listopada 2015

Co zrobić ze starym dyskiem ATA/PATA?

Jakiś czas temu znalazłem w szafie stary dysk z interfejsem ATA.


Podłączyłem go więc i sprawdziłem. Wyniki w HD Tune okazały się perfekcyjne. Pomimo upływu czasu dysk nadal był w pełni sprawny. Wystawiłem go więc na allegro, niestety nikt go nie kupił, a nie chciałem go sprzedawać za przysłowiową złotówkę. 
Postanowiłem więc zakupić obudowę do dysk 3,5'. Wybór padł na obudowę firmy Sweex. Znalazłem na allegro ofertę używanej obudowy tej firmy za niewielkie pieniądze. Po dwóch dniach przesyłka była u mnie w domu.




Od razu więc zabrałem się za podłączenie. W zestawie był dostępny śrubokręt. Odkręciłem przedni panel obudowy, zamontowałem na dysk plastikowe prowadnice, włożyłem go do obudowy i podłączyłem. Sposób podpięcia interfejsu wyglądał tak:



Komputer łączy się z dyskiem w obudowie Sweex poprzez interfejs USB 2.0. Obudowa wymaga dodatkowe zasilania zewnętrznego z kontaktu. Na obudowie znajduje się dioda pracy dysku oraz dedykowany włącznik. Do Sweexa dodany został uchwyt, tak aby bezproblemowo stał w pozycji pionowej.



Ostatecznie jest zadowolony. Za 60 złotych (tyle kosztowała mnie obudowa z kosztami wysyłki) mam zewnętrzny dysk (160GB w moim wypadku), który do tej pory leżał w szafie. Myślę że najprędzej wykorzystam go jako nośnik do filmów podłączany do telewizora.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz