wtorek, 22 listopada 2011

Różne tapety na dwóch monitorach.

Dziś chciałem pokazać jak mieć dwie różnie tapety na dwóch (lub więcej) monitorach. Windows XP czy nawet Seven, domyślnie nie mają takiej opcji (żenada). W związku z czym trzeba to zrobić oddzielną aplikacją

Proponuję aplikację Display Fusion. Jest to o ile się nie mylę shareware, ale ustawienie dwóch różnych tapet jest w dostępne w tej wersji. Wersja pełna dodaje jakieś rozszerzone opcje.

Poniżej krótka instrukcja.

1. Ściągamy, instalujemy i włączamy program (do tego nie będzie screena).

2. Oto pozycja wejściowa - dwa monitory i jedna tapeta na dwóch, tak jak to domyślnie robi Windows 7.

3. Klikamy Prawym przyciskiem myszy na ikonę Display Fusion na pasku zadań i wybieramy opcję Ustawienia tapety.



4. Naszym oczom ukaże się ekran, na który widzimy dwa monitory. Teraz wystarczy, że znajdziemy odpowiednie tapety (ja to zrobiłem w oddzielnym oknie z plikami) i przeciągniemy je odpowiednio na monitory.



5. Klikamy Zastosuj oraz OK i cieszymy się dwiema różnymi tapetami na monitorach.



Jak to działa?

A no tak, że program tworzy kompozycję (jedną wielką tapetę) pulpitu z dwóch tapet. Testowałem to na pulpicie rozszerzonym. Na klonie w teorii nie powinno działać.
Jako ciekawostka dodam, że program działa na innym komputerze jeśli przeniesiemy sam folder w którym się znajdował. Dzięki temu możemy np. wrzucić go na pendrive i w pracy (jeżeli mamy dwa monitory) również sobie je zmienić.

3 komentarze:

  1. fajny programik, można się pobawić :)
    tylko niestety pasek na dwóch monitorach nie dziala tak jakbym chcial
    ale reszta bardzo mi się podoba

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja to własnie zrobiłem ale bez tego programu, wystarczy zrobić zrzut ekranu, wyedytować i wkleić 2 tapety, jedna musi być rozdzielczości głównego monitora a drugą dopasować ;) Żadna filozofia.

    OdpowiedzUsuń